In the jungle, the mighty jungle!!! ;) - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Pascual Westerholt - WaarBenJij.nu In the jungle, the mighty jungle!!! ;) - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Pascual Westerholt - WaarBenJij.nu

In the jungle, the mighty jungle!!! ;)

Door: Pascual

Blijf op de hoogte en volg Pascual

04 Maart 2011 | Laos, Luang Prabang

Hallo allemaal,

Met het schrijven van dit blogje, zitten we alweer in het tweede land van de vier landen die we uiteindelijk zullen bezoeken!

Voordat we hier terecht zijn gekomen, hebben we ons eerst flink wat dagen vermaakt in Chiang Mai; toeristisch, maar fantastisch! :) Aan tempels geen gebrek, dus na ons chille park bezoek, hebben we nog een aantal tempels bezocht die toevallig op de route lagen! Bij een gesloten tempel maakte Robin een foto door de tralie deur heen, waarbij haar cameradop de tempel in rolde, haha! :p Plat op de grond en met de deurmat proberen het dopje naar ons toe te schuiven, en ja hoor, het is gelukt! ;)

We hebben in Chiang Mai ook de jungle flight gedaan, wat werkelijk meer dan fantastisch was! Door middel van 22 keer ziplijnen, 4 keer abseilen en een aantal bruggen & trappen, hebben we gevoeld hoe het is om als Tarzan door de jungle te vliegen! (H) Wat ook echt super fantastisch was, was onze jungle trekking! Op deze dag hebben we de vlindertuin & orchideeënkwekerij bezocht (wat niet bepaald heel interessant was) en vervolgens het Karen Longneck volk. Dit was wel erg leuk en erg interessant, om zo en volk te zien en meer over ze te weten te komen! Na het volk zijn we een olifantentrip gaan maken; eerst zaten we in een bakje op zijn rug, maar later mochten we op zijn nek zitten!!! :D Het is eigenlijk heel raar, want als je in het bakje zit, merk je eigenlijk helemaal niet dat je op een olifant zit en is er eigenlijk ook vrij weinig aan... maar zodra je dan op zijn nek zit, is het echt zooooo superrr! :D We hebben de olifanten ook gevoerd met bamboestokken, met als beloning een grote, dikke, natte zoen met zijn slurf! Haha! :) Na het olifant rijden hebben we een stuk door de jungle gelopen om uiteindelijk uit te komen bij een waterval. Poef, het was een behoorlijke trip, maar gelukkig konden we hier even lekker afkoelen en een duik nemen in het lekkere koude water! Nadat we zijn terug gelopen hebben we nog een rafttocht gemaakt, eerst op een 'gewone' rubberen raft en uiteindelijk op een bamboe raft!

We hebben ook nog de dierentuin van Chiang Mai bezocht en Bo Sang, het creatieve plaatsje bij Chiang Mai! De dierentuin was erg leuk, ver boven mijn verwachtingen! Groot, veel dieren en meestal erg mooie, grote en schone verblijven! ;) Ook hebben we voor het eerst in ons leven reuzenpanda's gezien & zijn we gezoend door een zeeleeuw! Top!!! :)

Bo sang staat bekend om de paraplu's en waaiers die hier gemaakt worden, maar behalve dat zijn er veel meer dingen te zien die nog geheel met de hand gemaakt worden! Zo hebben we naast het maken van de paraplu's, ook gezien hoe handig ze hier zijn met hout en katoen! We hebben zelfs nog, met beitel en hamer, zelf een stukje mogen hakken in het 3-dimensionale kunstwerk van hout! ;) Gelukkig is het goed gegaan en hebben we geen schade aangericht, haha!

Verder hebben we in Chiang Mai een aantal keer over de super grote avondbazaar gelopen en op zondag hebben we de nog veel grotere zondagsmarkt bezocht, met een gemiddelde aantal mensen van 50.000!!!! :O Ook hebben we hier de eerste regen meegemaakt, wat kan dat heerlijk zijn! Je zou haast vergeten wat het is en hoe het ruikt... en al was het wel voor korte duur en waren de straten binnen een mum van tijd weer droog, toch was het even lekker en apart!

Vanuit Chang Mai hebben we onze reis voort gezet naar Laos. Met de bus zijn we naar Chiang Khong gebracht, waar we hebben overnacht. De volgende ochtend zijn we naar Huay Xai gevaren, wat aan de andere kant van de Mekong ligt! Daar het visum geregeld, paspoort check etc. en vanaf nu dan officieel in Laos! Vanaf hier zijn we met een grote boot, met zo een 150 anderen, naar Pak Beng gevaren voor een overnachting, om vervolgens de volgende ochtend weer door te varen naar Luang Prabang, de oude hoofdstad van Laos! Hier in Luang Prabang houdt onze bootreis over de Mekong op. Een erg lange reis, maar met de nodige charmes, dus zeker de moeite waard! :D

Gisteren hier aangekomen en morgen vertrekken we alweer met de bus richting de hoofdstad, maar eerst zullen we nog een paar dagen in Vang Vieng verblijven! Vandaag hebben we hier wat rond gelopen; de tempel op de berg bezocht, bij een school geweest waar alleen monniken kinderen op zitten, de versmarkt bezocht en even bij de Mekong gezeten!

We genieten nog steeds van alles! :D Onze avonden brengen we door op de vele markten die er te vinden zijn, dus ook deze avond zullen we nog een wandeling maken over de gezellige markt van Luang Prabang! Ik ben benieuwd wat Laos allemaal nog meer te bieden heeft, maar daar gaan we vast en zeker snel achter komen! :)

Zoals altijd wil ik jullie ook deze keer weer heel erg bedanken voor het lezen van mijn blog en de leuke reacties! :) Het is leuk om te zien dat mensen je volgen & blijven volgen, ookal zit je een dikke 9000 kilometer ver van huis! Helaas is het vaak wel lastig om te antwoorden op de reacties, zowel hier op waarbenjij.nu als op hyves! Omdat ik alles op me telefoon doe (verhaaltjes typen, foto's maken van de foto's op me camera, het plaatsen van foto's en verhalen, etc.) en het vaak schaars is met internet verbinding, is het heel onpraktisch om antwoord te geven.... maar daardoor voor mij niet minder leuk om reacties te lezen! Dus schroom niet om te blijven antwoorden,..... ;) :) :D

Veel warme groetjes uit het mooie Laos,

Pas! ;)

• 04 Maart 2011 - 13:18

Karin Van Klink:

Hoi!!

Het klinkt fantastisch, wat een belevenissen!

Nog heel veel plezier.

groeten,
    Karin

• 04 Maart 2011 - 14:20

Hilde:

Hoi lieverrtt!!

Superrr weer om je verhaal te lezen, af en toe wel lastig al die plaatsnamen, voor jullie waarschijnlijk meer dan logisch, maar als ik het lees af en toe verwarrend! Ik vind het echt toff dat jullie het zo naar jullie zin hebben en dat jullie zoveel beleven!! Dus ga ook zo door en geniet met volle teugen van alles wat jullie meemaken!! En tuurlijk blijf ik op alles reageren, duh, je kent me;)! Haha!!

GENIET en tot het volgende verhaaltje!!

Oow en echt weer iets voor jullie he, die lensdop laten vallen:P:P!

Dikkkeee smakkeerrrrrrttt (L)!

• 04 Maart 2011 - 14:24

Vera:

Hee Pas!

je hebt weer leuke belevenissen zie ik :D
    vooral het rijden op de olifanten echt super tof! (jaloers(A)

nou nog veel Reisplezier maar dat gaat vast lukken:D

Liefs Vera!

• 04 Maart 2011 - 18:53

Martha:

Hoi Pascual,
    wat leuk om je op deze manier te kunnen volgen. En wat een belevenissen, wist niet dat je zulke mooie reisverslagen kon maken. Geniet van je vakantie en ik kijk al uit naar het volgende verslag.
    Heel veel plezier nog.
    Groeten, Martha

• 06 Maart 2011 - 01:34

Mams:

Geweldig zeg, wat jullie allemaal meemaken. Echt een avontuur. Je bent ook nergens bang voor. Ben je niet zeeziek geworden? Zit je verhalen echt met volspanning te lezen. liefs en dikke knuffel. Veel plezier in Laos.

• 06 Maart 2011 - 08:05

Tineke Swaneveld:

Ben zwaar onder de indruk van jullie jungle trip, je beschrijving is zo ècht dat ik gewoon met jullie mee reis!
    Geweldig!!
    groeten uit een grauw ,somber en koud nederland.

• 06 Maart 2011 - 17:45

Lindaa!:

Heej liefurd,

Ik weet gewoon afntoe niet wat ik moet reageren om je bloggiejs!!:P want ik wil niet elke keer hetzelfde zeggen en ik spreek je ook redelijk wat op msn dusjj dan blijft er niet veel over om fftjes te zeggen op je verhaaltjes..!!;) alleen dat je ze echt altijd weer goed en top kunt vertellen!:) beleef ze bijna zelf hahaha

Maar je weet dat ik al vetjes vind dajje op olifantjes heb gereden! en het survivalen is ook us mooi en coowl om mee gemaakt te hebben:D

Veel plzier is Laos de komende daagjes nog:) want alweer bijna naar vietnam!!
    Groetjes aan Robin

Tot volgende bloggiej/msn!:D
    Dikke kusz(K)

• 15 Maart 2011 - 17:18

Bart:

Hey !!

Heb van Hilde even je site gekregen en heb alle blogs die je al geschreven had even weer in gehaalt met lezen!

Echt supervet wat je allemaal al gedaan en gezien hebt. Verhalen over Thailand klinken super positief, dus dat gaat voor mij helemaal goedkomen in Augustus!

Geniet nog van alles wat je gaat doen daar vanaf nu blijf ik je blogs in de gaten houden!