'15 miljoen mensen'!? - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Pascual Westerholt - WaarBenJij.nu '15 miljoen mensen'!? - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Pascual Westerholt - WaarBenJij.nu

'15 miljoen mensen'!?

Door: Pascual

Blijf op de hoogte en volg Pascual

23 Februari 2011 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal!

Me vorige blog schreef ik nog in Chumphon, maar na Prachuap Khiri Khan, Ayutthaya & Phitsanulok, zitten we nu alweer in de trein naar Chiang Mai, het Noordwesten van Thailand!

Vanuit Chumphon zijn we met de bus verder gereisd naar het dunste stukje van Thailand, Prachuap Khiri Khan! Net zoals Chumphon niet erg toeristisch, maar daarom ook weer heel erg leuk! We hebben hier de Wat Chong Kra Chok, een tempel boven op de 'apenberg', bezocht! Na 396 traptreden en rond de 300 apen om ons heen was het een zware, leuke en soms wat enge klim naar boven! Al die apen bij elkaar is al een attractie op zich. Ze zijn echt fantastisch; ze lopen met je mee, eten en drinken uit je hand, ze liggen overal heerlijk te slapen, zijn fotogeniek & zijn nog lief ook...... zolang je de regels 'niet recht in de ogen kijken', 'niet je wenkbrauwen omhoog doen' & 'niet naar ze lachen' maar heeeeeeel goed in je hoofd houdt!!! Oja, deze 3 regels tegelijk overtreden is oorlog, dat hebben Robin en ik dan ook ondervonden, hahaha! Zo zijn we beide achterna gezeten met het overtreden van de Bokito-regels en hebben we het flink op een lopen moeten zetten. Maar al met al was het fantastisch om tussen al die los lopende apen te lopen! :)

Wat ook super leuk was om te zien in dit plaatsje, was hoe vader en zoon samen aan het vissen waren. Met het gooien van een net over het water, wat vader vervolgens bij elkaar trok, met de hoop dat er visjes en garnalen in zaten, kwam hij terug aan land. Hier keken paps en zoon of er lekkere visjes in zaten, die ze vervolgens in een meegebrachte emmer gooiden. De kleine en niet eetbare visjes hadden geluk, zij werden terug gegooid en mochten verder zwemmen in het water! ;)

Na Prachuap Khiri Khan, hebben we zuid Thailand verlaten en zijn we met de bus, via Bangkok en vanaf hier verder met de trein, verder gereisd naar Ayutthaya, de voormalige hoofdstad van Thailand! Onderweg naar Bangkok moesten we ineens stil gaan staan, omdat er iets niet helemaal goed was met de motor. Na een dik uur wachten in de warmte en geen airco in de bus, werden we opgepikt door een andere bus en konden we onze reis hervatten! :) Eenmaal aangekomen in Ayutthaya, hebben we een slaapplaats geregeld bij een leuk guesthouse! De meneer van dit guesthouse was echt super aardig en vond ons helemaal geweldig, aangezien we uit Nederland komen en hij daar familie heeft zitten! Zo kregen we flink korting op onze kamer, een gratis smoothie, een sleutelhanger als souvenir, 2 fietsen die we mochten lenen & kwam die zomaar aanlopen met thee! Superrr lief! :D

Ayutthaya staat vol met tempels, waarvan merendeel hele oude tempels. De meeste tempels zijn in 1767 flink gesloopt door de Birmezen en dat is goed te zien ook. Zo zien de tempels er hier vervallen en niet zo kitscherig uit, wat toch ook wel weer zijn charmes heeft! :) Behalve de tempels, hebben we ook de drijvende markt met bijbehorende water theater bezocht, wat helaas ver onder mijn verwachtingen lag!!! Al moet ik zeggen dat het water theater (theater op het water) zeker de moeite waard was! We hebben 2 voorstellingen bekeken, wat erg leuk en grappig in elkaar gezet was. Van de drijvende markt had ik me veel bootjes, veel verschillend verkoopwaar, veel mensen, veel kleuren en veel kodak-momenten voorgesteld, helaas dingde deze drijvende markt aan geen 1 van mijn verwachtingen en zijn we er ondertussen uit dat we de grote drijvende markt vlak bij Bangkok moeten bezoeken.... deze komt dan zeker nog aan bod aan het einde van onze reis! ;)

Van alles neem je afscheid, zo ook van leuke slaapplekken!.... de plek met het fantastische personeel, de leuke sfeer, Pickwick thee & waar Guus Meeuwis uit de boxen klonk met '15 miljoen mensen', hahaha, mogen het voor dit land wat meer zijn? ;) :p We wilden de lieve mensen nog even bedanken en met ze op de foto gaan, voordat we onze reis voort zouden zetten. Helaas is dit niet gelukt, aangezien ze er nog niet waren toen wij vertrokken! :( We hebben een briefje en een Delfts blauw klompje achtergelaten, wat Robin uit Nederland mee had genomen! Dit kunnen ze leuk neerzetten bij de rest van de Nederlandse versieringen die ze hebben.

Na een treinreis van 5,5 uur, zijn we weer een plaatsje verder richting het Noorden, Phitsanulok! Hier hebben we in een hotelletje geslapen, we waren eerst bij een andere slaapgelegenheid wezen kijken, maar hier wil je nog niet dood gevonden worden, dus die hebben we maar afgeslagen! ;)

Ondanks er niet heel veel te beleven valt in Phitsanulok, hebben we het hier toch naar ons zin gehad! Zo hebben we de eerste (!!) gefrituurde insecten kraam gezien, waar je verschillende (delen van) diertjes heerlijk op mocht peuzelen als je dat wou! Je had de keus uit zo een 10 soorten, de 1 nog viezer dan de ander! Kikkers, sprinkhanen, torren, wormen, coconnetjes en kippenmaagjes.... En nee! We hebben niets gegeten, haha! Ik wilde een wormpje proberen, maar toen ik zijn kopje en poten zag, was de pret gedrukt! :p Verder hebben we ons hier laten verwennen met een Thaise massage, uchummm..... Verwennen!? Nooit geweten dat zoveel plekken in je lijf pijn konden doen, nooit geweten dat benen en armen in zulke rare standen gebogen konden worden & nooit geweten dat ribben zo elastisch waren! Wat ik wel weet, is dat je dit niet doet voor de ontspanning en dat een wekelijkse behandeling een regelrechte hel zou zijn! Haha! :p Oja, voordat ik het vergeet; 'do you want a happy ending', is niet zo vanzelfsprekend als het lijkt! Met 10 man in een openlucht ruimte, zou je hem sowieso afslaan, mocht ie gevraagd worden..... al zou het misschien enigszins een vorm van ontspanning zijn, nadat je volledig gemarteld bent! ;) (Mocht je ooit een Thaise massage willen, sla het dan zeker niet over!! Het is, hoe dan ook, de moeite waard om het een keer meegemaakt te hebben!.... Succes! ;)) De laatste avond in dit plaatsje hebben we leuk vermaak gehad van jongens die aan het breakdancen waren! Wat bijzonder goed! :O Niet alleen 'volwassen' jongens, maar ook kleine kinderen van een jaar of 5 en ouder deden ons verbazen van de stunts die ze deden! Super grappig om te zien! :)

Na 8,5 uur, en veel natuur te hebben gezien tijdens de lange treinreis hierheen, zijn we ondertussen aangekomen in Chiang Mai! Ik ben benieuwd wat we hier weer allemaal gaan beleven en zien, als het goed is..., een heleboel! :D

Onderaan me blog, maar zeker niet het minst belangrijke.... Bedankt!
Bedankt voor het lezen! :D
Bedankt voor de reacties!! ;)

Pas! ;) :)

  • 23 Februari 2011 - 12:39

    Wendytje:

    Ooh man, wat beleef je weer veel jij!
    Ik begin gewoon echt weer eens jaloers te worden hier! Ik ben zo benieuwd naar al je verhalen straks!!!

    Ik spreek je wel weer, geniet er van Pasje!!

    Xxx

  • 23 Februari 2011 - 12:53

    Eef:

    Heel gaaf weer om te lezen, bijzonder zo'n apentempel denk ik.
    Verder, blijf lekker genieten (vooral van je gefrituurde insecten en thaise massages met of zonder happy ending) dan komt het helemaal goed!

    Goede reis maar weer!

    Dikke knuffel

  • 23 Februari 2011 - 13:13

    Stephanie:

    Wauw Pascual, wat klinkt het weer super allemaal! Je schrijft ook leuk, haha!
    Veel plezier en succes weer!
    XX

  • 23 Februari 2011 - 14:34

    Lindaatjj:

    Eej liefurd!

    Ik praat op dit moment ook met je op msn maar tog ook ff hier uhn reactie!

    Je maakt weer genoeg mee.!!;) vooral met die aapiejs lijkt me wel grappig... mijn familie hea!;) haha.. agh achterna gezeten worden en rennen voor je leven, is goed je voor:) daar gaan die kilootjes zullen we maar zeggen hea!;)

    En die Thaise verwennerij van je... sorry maar die gaa ik denk ik toch niet proberen, als ik lees hoe pijnlijk o.i.d. het kan zijn!! So thanx but no thnx:P hahaha

    Ik zou zeggen veel plzier in Chiang Mai!! en als ik je niet meer spreek... veel plzier in Laos:D

    Dikke kusz

  • 23 Februari 2011 - 15:56

    Aapskie!:

    Aapie lieverrrtt!!

    Balen dat ik vanaf druk was op me werk en dat me mobiel dan ook nog lekker vast loopt, hopelijk spreek ik je nog ff voor laos, want tja we weten tuurlijk niet of je daar weer telkens internet heb :)!!

    Tiptop verhaaltje weer:)!! Niet eens ter ontspanning geeindigt met happy end;)! Wel gezellig met zijn 10e tegelijk, had iemand anders van die gozers het wel genomen..?

    Nou schatje wacht met smart op uw volgende verhaaltje! En lkkr genieten!!

    Dikke smakkerrttt (L)!!

  • 24 Februari 2011 - 01:18

    Mams:

    hoi schat, ik heb weer vol spanning je verslag zitten lezen. Je heb weer een heleboek meegemaakt. Ik had wel gedacht dat je de torretjes en sprinkhanen enz zou proberen. Wie weet is het wel hardstikke lekker, haha.Ben wel jaloers op je hoor, jij zit daar zo lekker warm en hier kigt er weer een laagje ijs op het water, gisteren en eergisteren nog gesneeuwd. Ga weer uitkijken naar je volgende verhaal of contact. nou doei schat, veel plezier en tot gauw horens weer. love you

  • 24 Februari 2011 - 17:48

    Rietje:

    heel tof dat landje,in chang mai ga je
    veel beleven. maar geniet samen. ik volg je op de voet.ik weet wat je mee maak.groetjes rietje

  • 27 Februari 2011 - 21:50

    Sannie:

    Ha passie,

    weer een leuk verhaal hoor. Jullie maken echt veel leuke dingen mee!!
    En net als je ma, had ik wel verwacht dat je die insecten allemaal wel zou proberen haha.
    lekker weertje daar nog?
    Hier alleen maar regen op het moment! Ik ben jaloers op je. Stuur me maar een beetje zon op.
    Nou lieverd, nog een hele mooie tijd en ik zie je volgende verhaal weer tegemoet.
    dikke kus sannie

  • 02 Maart 2011 - 21:41

    Verena:

    Wauw! pascual wat heb jij het goed voor elkaar! Super super gaaf, erg leuk om je avonturen te lezen en grappig. Heel veel plezier!!! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pascual

Actief sinds 11 Mei 2010
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 20708

Voorgaande reizen:

11 Maart 2015 - 25 Mei 2015

Onderzoek in Ethiopia!

01 Juli 2014 - 04 Augustus 2014

Incredible India!

11 April 2013 - 27 Mei 2013

Lesmateriaal ontwikkelen in Kenia!

03 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Down under in Nieuw Zeeland!

02 Februari 2011 - 24 April 2011

Zuid-Oost Azië!

04 Mei 2010 - 11 Juni 2010

Ethiopia 2010!

Landen bezocht: