Tot ziens, fantastisch Azië!! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Pascual Westerholt - WaarBenJij.nu Tot ziens, fantastisch Azië!! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Pascual Westerholt - WaarBenJij.nu

Tot ziens, fantastisch Azië!!

Door: Pascual

Blijf op de hoogte en volg Pascual

05 Juni 2011 | Nederland, Rotterdam

Hallo lieve volgers!

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik hier een blog heb geplaatst, maar zoals jullie allemaal al wel zullen weten, zijn Robin en ik alweer enige tijd terug in ons eigen landje. Sterker nog, we zijn alweer 6 weken terug! Wat is de tijd in dat mooie Azië toch snel gegaan, de 12 weken die wij daar hebben rond gehobbeld, zijn werkelijk omgevlogen! Omdat ik me verhalen toch eigenlijk wel graag wil afsluiten, schrijf ik de laatste blog over onze avonturen in Azië. De laatste dagen in Thailand en een kleine greep van onze reis zullen hierin voorbij komen!

De laatste 2 dagen hebben we in Bangkok beleefd. De plek waar onze trip begon en de plek waar we onze trip moesten afsluiten. We hebben hier, in de hoofdstad van Thailand, nog een marktje bezocht om wat souvenirs te snuffelen en een seksshow bijgewoond. Seksshows kom je in dit land vaak en veel tegen, maar deze straat in Bangkok spant toch echt wel de kroon! Een straat vol met mannen die je naar binnen proberen te lokken om een seksshow, gepresenteerd door vele vrouwelijke Aziaten, te bekijken. Omdat het toch een beetje bij het land hoort, kan je er bijna niet aan ontkomen om het gewoon één keer gezien te hebben. Voor een bedrag van 100 Baht (2,5 euro) inclusief één frisdrankje, vonden we het wel de moeite waard om het gewoon een keer gezien te hebben. Nou, die ene keer hebben we dan ook direct heel letterlijk genomen, want nadat je dit 1 keer gezien hebt, doe je het nooit meer! Hahaha! :P Het is echt bizar wat ze allemaal doen met hun geslachtsdeel en wat ze er allemaal uit kunnen toveren! Hawaïslingers, sigaretten roken, spijkerkettingen, kaarsen uitbalazen,… en het meest bizarre is toch wel de dildo’s die weg worden geschoten en om je oren heen vliegen! Ga zelf maar na hoe bizar het allemaal is als dit letterlijk voor je neus gebeurt!!!! Toen we het allemaal wel gezien hadden en wilden vertrekken, kwamen ze met de rekening; 100 Baht per persoon veranderde ineens in een rekening van 3100 Baht (77,5 euro) met zijn tweeën. Volgens het personeel zou er voor elke ‘show’ een ander bedrag betaald moeten worden en zouden we ook moeten betalen voor drankjes voor de meisjes. Nou, mooi dat we dit niet hebben gedaan natuurlijk! De afgesproken 200 Baht konden ze krijgen, of helemaal niets! Toen we ze dat even flink duidelijk hadden gemaakt, namen ze toch maar het genoegen met dit bedrag! ;)
Op de allerlaatste dag zijn we naar de Chatuchak markt gegaan, wat echt werkelijk een mega markt is! Onvoorstelbaar zo groot!! Hier hebben we nog wat allerlaatste souvenirs geshopt. In de middag ging het onwijs hard regenen, waardoor de kleine steegjes op de markt vol liepen met water en totaal blank stonden. Omdat we die avond moesten vliegen en onze schoenen graag droog mee wilden nemen, zijn we maar op blote voeten verder gaan slenteren. Na uren slenteren over deze mega-markt, zijn we terug gegaan naar het hotel, waar we de afgelopen nacht hadden geslapen. We zouden hier om 21 uur door een bus opgehaald worden, die ons naar het vliegveld zou brengen. Gelukkig waren we ruim op tijd weer terug in het hotel, want de bus van 21 uur (de laatste bus voor deze dag) zou vandaag niet rijden, dus waren we genoodzaakt de bus van 20 uur te pakken. Rond 21 uur waren we op het vliegveld, waar we nog vele uren de tijd hadden om te zitten, te lopen & te eten, aangezien we pas om 02.15 zouden vertrekken.
De terugvlucht, met dit keer wel een overstap via Cairo (de heenreis zouden we ook een overstap op Cairo hebben, maar dit werd Frankfurt, aangezien er toen veel gedoe was in Egypte) is goed verlopen! Een mooi groot vliegtuig met allemaal onze eigen schermpjes en afstandbediening, dus konden we lekker filmpjes kijken, muziekjes luisteren en spelletjes spelen! :) Op zondag 24 april, eerste paasdag, rond de klok van 15 uur, stonden we weer op Nederlandse bodem en zat onze reis er dan echt, echt, echt op! :(


Het was meer dan fantastisch!
Het is in woorden niet uit te drukken wat een fantastische tijd we hebben beleefd. Alle dingen die we hebben gezien, geroken, gehoord; je kan het niet beschrijven! We hebben zo ontzettend veel meegemaakt, dat je het eigenlijk niet aan een ander kan vertellen. In de tijd dat ik terug ben, is mij meerdere keren de vraag gesteld: ‘wat vond je het leukste?’. Hier kan ik eigenlijk slecht antwoord op geven, want zoooooooveel dingen waren leuk!! En als je iets niet ‘leuk’ kan noemen, dan was het wel interessant! Hierbij als voorbeeld Choeung Ek, een van de killing fields in Cambodja. Dit was zo bizar en raar om te zien, maar zo onwijs interessant! Leuk was het niet, ik heb er niet rond gelopen met een grote glimlach op me gezicht, maar eerder met een heel naar gevoel. Een gevoel van woede, pijn, onbegrip en haat!!! Maar boven alles was het zeker een bezoek waard, want onwijs interessant was het zeker!

De vele kitscherige tempels, onze tuktuk-, brommer- en fietstaxiritten, de heerlijke dorstlessende fruitshakes, de grote aantallen hoeren, waarvan er eentje mij in me kruis heeft gegrepen, blaffende honden in het donker waar Robin meer dan panisch voor was, de hele oude en vervallen tempels, rode, gele en witte zandduinen, tempels op bergen waar we eerst honderden traptreden voor omhoog moesten klimmen, de drijvende markt, de overtreden Bokito-regels, het water theater, insectenkramen, onze drijvende kamer, de verschillende soorten massages, het breakdance op straat, de vele monniken, die vooral in het begin ons aandacht hebben getrokken, maar daarna vrij ‘normaal’ werden in het straatbeeld, betalen met vreemde valuta, de trouwerij van Vinh en Jessica, onze Tarzan-ervaringen met behulp van ziplijnen door de jungle, Karen longneck, de bizarre killing fields, het heerlijke eten bij de Indiër, olifant rijden, de vele kakkerlakken die we ontmoet hebben, gezoend worden door een olifant, bamboe- en rubberraften, de kou en vele regenbuien in Noord Vietnam, het drijvende dorp, met de boot over de Mekong naar Laos, het heerlijke warme zonnetje, de school speciaal bestemd voor monniken, de busreis door de bergen van Laos, waar je het echte Laotiaanse leven ontdekt, het Blanes van Azië, de grotten waar we doorheen geklauterd en in gezwommen hebben, zoenen met een zeeleeuw, het zwemmen met kids in een meer, tuben en kajakken, vele trein- en busreizen, de heerlijke waterparken met talloze glijbanen, trapeze slingeren en in het water belanden, de 27 uur durende busreis, het grote verkeerschaos in Vietnam, de dierentuinen, Koning Bhumibol (of Bamihap) van Thailand, de vele leuke mensen die we hebben ontmoet, de meest rare mensen die we hebben ontmoet en die we stuk voor stuk een eigen bijnaam hebben gegeven, het bamboetreintje, karaoke zingen met eigen personeel in een privékamer, het Songkran festival in Thailand, onze verkeerd ingeschatte mausoleum bezoek, Ying ting en Johanna, de saaie musea, het parapludorp, de lieve lokale mensen, de schattige kids waar we menig keer mee hebben gespeeld, Graftakkie en Huffie, het heerlijke eten, strand & zee, onze scootertoertjes, het dwergje en de grote reus,.........

Het is nog maar een greep uit alles wat we hebben gezien, hebben beleefd en hebben meegemaakt! Allemaal had het stuk voor stuk iets moois, iets leuks, iets interessants of tenminste iets waardoor ik het nooit meer zal vergeten!!!

Ik wil iedereen bedanken voor het gemerkt en ongemerkt volgen! :) De leuke en lieve berichtjes die jullie geplaatst hebben zijn fantastisch om te lezen. Verder is het ook gewoon super fijn om te weten dat mensen geïnteresseerd zijn naar wat je doet en wat je allemaal beleefd. Nogmaals bedankt!!!!

En natuurlijk wil ik Robin, met wie ik deze reis heb beleefd, ook ontzettend bedanken! Samen met haar heb ik echt een super tijd beleefd die ik nooit meer zal en kan vergeten! Ik heb onwijs genoten, veel gelachen en ontzettend veel ervaren! Het was top, echt top!!! :D

Tot een volgende keer? :)

Onwijs veel liefs,
Pas! ;)

Foto's van Azië bekijken? => www.passiej-16.hyves.nl => fotomap Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja!

  • 05 Juni 2011 - 13:23

    Elroy:

    beter laat dan nooit toch een afsluiter:)

  • 05 Juni 2011 - 14:17

    Mams:

    hoi schat.

    heb je hele verhaal gelezen hoor. erg spannend en inderdaad een belevenis wat je nooit zal vergeten.
    ook een belevenis die ik nooit meegemaakt hebt en denk ik ook nooit mee zal gaan maken. ben blij dat je alles zo lekker kan beleven en hoop dat je nog heel veel leuke reizen zal gaan beleven. ik gun het mijn kids zo erg.
    GENIET VAN HET LEVEN. hele dikke knuffel en kus van je mamsie.

    doeg lieverd, kuzzies

  • 05 Juni 2011 - 15:24

    Wendy:

    Ik ben zo blij voor je Pas! Wat heerlijk dat je dit hebt mogen meemaken! En de volgende keer zal ik zeker weer aan mn laptopje gekluisterd zitten om je verhaaltjes te lezen! Wat kan je enorm boeiend schrijven! :D

  • 05 Juni 2011 - 16:20

    Sandra:

    haai!
    Nou mooie afsluiter zo toch..? Wederom weer leuk geschreven, en wat hebben jullie veel gezien. Ik denk dat ik wel zeker weet dat er nog een volgende keer komt ;) Ik zal je weer gaan volgen hoor! Tenzij het vakantie in eigen land is, daar heb ik doorgaans niet zoveel mee ;) Of je moet een hele spannende vakantie hebben hier (A)
    Liefs xxx

  • 05 Juni 2011 - 19:40

    Robin:

    Boef! Was een uber coole vet toffe reis! Kan er eigenlijk nog maar 1 ding aan toevoegen: Phil!

  • 06 Juni 2011 - 06:34

    Lindaa:

    Hooi pas,

    Hartstikke leuk weer dit verhaal! Toch nog ff snel kunnen lezen wat je allemaal gedaan hbt daaro!

    Ik ga er vanuit dat dit niet je laatste reis zal zijn dus volgende keer gaa ik weer je verhaaltjes lezn of gewoon zelf mee :p haha nou geniet er van en suc6 met je boek maken komt goed:) do you need help, you know how to find me!

    Kussertz

  • 06 Juni 2011 - 15:18

    Eef:

    Leuk leuk leuk!
    Dat je er maar veel leuke herinneringen aan over hebt gehouden.
    Persoonlijk ben ik erg benieuwd naar Graftakkie en Huffie en het dwergje en de grote neus. Misschien kun je me daar de volgende keer nog wat over vertellen!

    XxX

  • 09 Juni 2011 - 15:42

    Hilde:

    Heee lieff aapie!!

    Zal het dan deze x (na -tig x proberen) gaan lukken?? Ik ben benieuwd ;)! Hoop dat die iig wel leuk wordt, altijd de vraag als je het voor de zoveelste keer schrijft... Daar gaan we dan..

    Eindelijk is daar dan de afsluiting, van he prachtige en fantastische reis! Je hebt weer enorm veel meegemaakt en je hebt het weerr verschikkelijk goed beschreven :o!! Echt respect daarvoor (A)! Al had je dat denk ik al wel door, aangezien iedereeen schrijft dat je het mooi verwoord hebt... Misschien moet je daar wat mee gaan doen..? Boeken schrijven of journalist? Je kan zeker genoeg boeken schrijven over wat je mee hebt gemaakt en mee gaat maken!! Wordt een hele serie ;)!! Ik meen het hoor, je zal het eens moeten proberen!!

    Door jullie grote heb ik heel wat tips mee gekregen, voor mijn (in vergelijking met jullie) kleine reis!! Ik heb al heel wat tips kunnen opvolgen en ze waren stuk voor stuk de moeite waard!! Ayutthaya en bobbys appartment en toevallig in het zelfde kamertje geslapen in sukhumvit, haha!! Tanks hiervoor (ook Robin ofcourse..;))

    Ik ga dit berichtje niet zoals iedereen afsluiten met, bij je volgende reis zal ik je weer je verhalen volgen... Nee, dat zeg ik niet en wil ik niet zeggen :$!! Ik ga zeggen, ik ga je volgen op je volgende reis, maar dan reis ik met je mee!!! ik moet eerlijk zeggen dat me dat toch veel meer voldoening geeft dan het lezen van je verhalen, hoe mooi zo ook zijn.. Ik wil het beleven, voelen en proeven ;)!! Hihi, dus ik hoop dat er weer een volgende reis in de toekomst ligt (A)!

    Dikke zoen!!
    (L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pascual

Actief sinds 11 Mei 2010
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 20678

Voorgaande reizen:

11 Maart 2015 - 25 Mei 2015

Onderzoek in Ethiopia!

01 Juli 2014 - 04 Augustus 2014

Incredible India!

11 April 2013 - 27 Mei 2013

Lesmateriaal ontwikkelen in Kenia!

03 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Down under in Nieuw Zeeland!

02 Februari 2011 - 24 April 2011

Zuid-Oost Azië!

04 Mei 2010 - 11 Juni 2010

Ethiopia 2010!

Landen bezocht: