Van Noord naar Zuid naar Noord in het kort! - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Pascual Westerholt - WaarBenJij.nu Van Noord naar Zuid naar Noord in het kort! - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Pascual Westerholt - WaarBenJij.nu

Van Noord naar Zuid naar Noord in het kort!

Blijf op de hoogte en volg Pascual

03 Augustus 2012 | Nieuw Zeeland, Napier

Kia ora!

Normaal gesproken probeer ik het thuisfront en alle geïnteresseerden trouw op de hoogte te houden van mijn gebeurtenissen in het buitenland, door het schrijven van een regelmatige blog! Deze reis valt dat een beetje tegen, maar heb ik mijn best gedaan om jullie via Facebook en Whatsapp op de hoogte te houden.... toch handig dat hele Social Media gebeuren! ;) Helaas is Waarbenjij.nu een beetje in het water gevallen, wat me gelijk brengt op het weer van hier! Zoals jullie (ondertussen) zullen weten, kent Nieuw Zeeland omgekeerde seizoenen in tegenstelling tot Nederland, wat betekent dat het hier nu gewoon hartstikke winter is. Winter is.... yeah right! In het begin van onze reis liep het kwik hoger op dan in Nederland, wat zelfs Piet Paulusma zou verbazen! Zon, stralende blauwe hemel, kort broeken, t-shirts en zonnebrillen zijn zomaar wat woorden die het dagelijkse straatbeeld schetsten! Winter was ver te zoeken, wij waren erg tevreden! ;) ....ik wil het niet over de afgelopen dagen hebben! Drama, drama en drama zijn momenteel de woorden die het dagelijkse straatbeeld moeten schetsen! Maargoed.... het is tenslotte winter!

Wat hebben we al veel gedaan, gezien, gereden en meegemaakt hier in Kiwiland! De tijd, vijf weken, is eigenlijk te kort om beide eilanden te bezoeken en te ervaren! Zelfs als je in een luxepositie verkeert van het bezitten van een 'eigen' auto met drie fantastische chauffeurs! Tot zover 'eigen', aangezien er niets eigen is, maar we haar gewoon voor vijf weken hebben gehuurd! Zijn jullie trouwens al bekend met haar doopnaam? White Sunny Chick! Het is een Nissan Sunny, een witte... en ze is gewoon een lekkere chick! ;) Officieel is ze naar de film White Chicks genoemd, maar dat even terzijde! Ze heeft ons vanaf dag één ten alle tijden bijgestaan en ons vanaf Auckland naar Tauranga vervoerd. Vanaf daar verder via het Westen naar het Zuiden van het Noordereiland! Plichtsgetrouw nam zij dezelfde boot naar het Zuidereiland en zijn we in haar bijzijn via het Noorden en Westen, verder gereden naar het Zuiden van dit Zuidereiland. Vanaf het Zuiden hebben we met z'n viertjes onze weg naar het Noorden, via het Oosten, vervolgd.... om uiteindelijk weer op het Noordereiland terecht te komen (tijdens het schrijven van deze blog, komt het Noordereiland weer verdomd dichtbij! Om precies te zijn, zal de boot over zo'n 2 uur voor ons weer weg varen en nemen wij dus afscheid van het Zuidereiland, om over in totaal 5,5 uur weer voet aan wal te zetten op het Noordereiland!)....... Nu kan ik me voorstellen dat dit je allemaal iets te snel ging en soms te onduidelijk was: begin bij start! Haha! ...of lees door! ;) Wat je ook doet, maakt niet uit.... maar laat in ieder geval een berichtje achter als je klaar bent met lezen! =) Ik wil deze blog niet te lang maken, om te vermijden dat je niet doorleest tot mijn slotwoord.... maar wat ik sowieso nog wil delen, is dat ik Nieuw Zeeland ervaar als een onwijs duur land! Naast het gewone voedsel uit de supermarkt, vragen ze ook voor uitstapjes en dagtripjes de hoofdprijs en zelfs nog een klein beetje meer dan dat! Rijk aan ervaringen, arm in de portemonnee.... maar dat is nou eenmaal zo! Ik zou bijna shit happens zeggen, maar shit was het absoluut niet! ;) Iets wat mij tijdens deze reis zeer rijk, en dus absoluut niet arm heeft gemaakt, is de ontmoeting met Robin aan het begin van deze trip! Zoals de meesten van jullie zullen weten, is Robin ongeveer één jaar geleden vertrokken om hier (tijdelijk) te gaan wonen! In principe fijn voor haar, maar natuurlijk minder leuk voor mij! Zoals je jezelf voor kunt stellen, zie je een vriendin die aan de andere kant van de wereld woont niet meer elke week! Dus ik blijf gewoon hopen dat ze zo snel mogelijk weer naar Nederland komt en dat we weer wekelijks kunnen daten! Misschien iets minder leuk voor haar, maar dan ben ik tenminste wel weer tevreden! :) ....met 'iets minder leuk voor haar', bedoel ik het terugkomen naar Nederland natuurlijk! Vanzelfsprekend is het wekelijks kunnen daten met mij fantastisch! Maargoed, even zonder gekheid! Het was fantastisch om Robin weer te zien, te knuffelen en samen met haar leuke dingen te ondernemen in 'haar' landje! Helaas hebben we maar zes dagen met Robin doorgebracht en zijn we toen verder gereisd! Er is nog een kleine kans dat we Robin morgen zien, maar dat is nog een beetje afwachten! Ik nodig je in ieder geval uit voor een gezellig avondje bij mij thuis, waarbij we Azië nog eens op ons gemakkie gaan herbeleven! ;) (Ik zeg: gauw plannen!!!) ....en natuurlijk een filmpjesavond in de Pathebioscoop! Met een McFlurry als toetje! :) Ik wil niet stoppen met schrijven, zonder dat ik een kleine opsomming heb gemaakt van de dingen die we hier hebben gezien en gedaan! Ik zou er misschien een boek over kunnen schrijven, maar zoveel leeswerk zal ik jullie voor nu maar besparen! Mocht er ooit wel een boek verschijnen, met als titel: Down under met White Sunny Chick, dan ben uitgerekend jij de eerste die het hoort! ;) Mooie wandeltochten, heerlijke hotpools, bezoekjes brengen aan kraters en geisers, mountainbiken (die vervolgens zijn gestolen), watervallen, national park Abel Tasman, skydiven, blowholes & pancakerocks, het lopen op de gletsjer in Fox Glacier, paardrijden over Cardrona Valley, stappen in Queenstown, met de boot cruisen in Milford Sound, pinguïns, zeehonden, dolfijnen, albatrossen, shags en walvissen spotten, de ellende van de aardbeving in Christchurch van dichtbij mogen meemaken, het varen over de Grote Oceaan, de overnachtingen in vele verschillende hostels en het ontmoeten van verschillende mensen, zijn zomaar een aantal dingen die ik als mooi, bijzonder, lachwekkend, indrukwekkend, fantastische en/of spannend heb ervaren! Over het algemeen kan ik dit alles niet beter samenvatten dan 'fucking awesome!!!', zoals Paul, onze host uit het hostel in Motueka, dingen noemt die fantastisch zijn! ;)

Als je dit nog leest, betekent het dat je nog niet bent afgehaakt en je bij mijn zogeheten slotwoord bent aangekomen. Super! En bedankt daarvoor! :) Zoals je misschien in deze blog hebt gelezen, heb ik je bedreigd met het achterlaten van een berichtje als je klaar was met lezen! Natuurlijk kan ik dit niet van je eisen, dus als je het niet doet, even goede vrienden! ;) ......tenminste!

Bye, nogmaals bedankt en tot gauw!

Liefs, Pas! ;)

Voor foto's en andere berichtjes, check je heel simpel en snel mijn Facebook: www.facebook.com/Pascual90

  • 03 Augustus 2012 - 11:46

    Robin:

    Pas!

    Geweldig hoe je halverwege schrijft: ik zal dit verhaal niet te lang maken ;-)! Gelukkig heb je mijn aandacht gewonnen en heb ik alles tot het laatste woord gelezen.
    Ik zou bijna willen zeggen: morgen ff snel biosje en een flurry in Tauranga maar helaas is de tijd daar net iets te kort voor. Die hou je dus nog even tegoed! We kunnen morgen natuurlijk wel ff een flurry halen!
    Nou, tot morgen........niet verdwalen met die Sunny Chick!

  • 03 Augustus 2012 - 12:06

    ToePies! =):

    Toch weer geweldig hoe jij de dingetjes verwoord. Ik heb idd je aandachtig meegevolgd via facebook en heeeeel af n toe via Whatsapp want meneer reageert niet al te snel hahah!..

    Enjjoy your last days overthere! en ik zie jullie dinsdag... of jullie willen of niet! ;) hahaah
    Ik ga uit van de tijd die je me ooit hebt doorgegeven ist later of eerder tjaa da merk ik dinsdag dan wel! ;)

    Ciaoo tjikkie!

  • 03 Augustus 2012 - 15:01

    Vera:

    Hee Pas!
    Super leuk verhaal! je moet echt een boek gaan schrijven haha:P
    Maar ik ben echt jaloers op wat jullie allemaal gedaan en gezien hebben daar, maar dat werd al duidelijk door de foto's die op facebook geplaatst werden! Echt ook een keertje heen!
    Het is jammer voor jullie dat de tijd er bijna op zit, maar zoals je zelf al zegt minder jammer voor ons haha!
    Binnenkort lekker naar de efteling en alles wat uitgebreider horen!
    Fijne terugreis alvast en tot snel!
    Liefs Vera!

  • 03 Augustus 2012 - 17:53

    Mamsie:

    Hi lieverd, heb je verhaal weer met volle spanning gelezen.
    Ontzettend veel leuke belevenissen die je weer heb meegemaakt.
    Nog even een paar dagen ervan genieten ondanks de bulten.
    Fijn dat alles weer goed is verlopen en je gauw weer terug te zien.
    Hoop dat je de laatste dagen nog een beetje opknapt.
    Doe Robin de groetjes en een dikke knuffel van me.
    Wens je een hele goede reis terug, maar misschien spreek ik je nog wel even van te voren.
    Dag lieve schat, tot dinsdag. Ben wel heel blij als ik je weer zie hoor. Je heb van iedereen de groeten die bij jeugdland waren en ze hopen dat je er ook nog een dagje langs gaat komen.
    Dag schat, een hele hele dikke kus en knuffel en de groeten van de rest hiier ook.
    TOT GAUW, LOVE YOU, XXXXXXXXXXX

  • 03 Augustus 2012 - 18:56

    Elroy:

    nou leuk verhaal hoor.:) en helaas vliegt zo een reis altijd om.

    maarja weer een mooie ervaring er bij toch :)

  • 04 Augustus 2012 - 12:59

    Hilde (een Van De Reisbuddies :P):

    Mooi verwooord weer hoor topperr!! Morgen allerlaatste dagje hier in het down under :(!! Pfff weer snel gegaan!! Maar ook deze ervaring maakt ons weer een atuk rijker :D!! Ooow yeah!!

    Dikke kusss <3!!

  • 05 Augustus 2012 - 01:06

    Plaulaaa ;-) :

    Schattieeee!!

    Wow je hebt je blog flink ingekort haha, jij weet 5 weken heel goed en grappig samen te vatten!:D Wauw wat moet dit een fantastische ervaring geweest zijn voor jullie! En wat een super foto's hebben we voorbij zien komen op facebook! (lees: damn wat was ik jaloers haha), hmm behalve op die parachute-sprong (rare mensen:-|) en oja ben ook niet jaloers op jullie Scarlet Fever!:P Maar verder zeg ik: Lucky bastards!!!!!

    Jammer voor jullie dat de tijd er bijna op zit! Lucky for me muhahaha! Binnenkort lekker naar Zand en natuurlijk weer lekker feesten! Ik kan niet wachten!!

    Goeie reis en tot vrijdag!!!!

    Dikke knuffel<3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pascual

Actief sinds 11 Mei 2010
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 20681

Voorgaande reizen:

11 Maart 2015 - 25 Mei 2015

Onderzoek in Ethiopia!

01 Juli 2014 - 04 Augustus 2014

Incredible India!

11 April 2013 - 27 Mei 2013

Lesmateriaal ontwikkelen in Kenia!

03 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Down under in Nieuw Zeeland!

02 Februari 2011 - 24 April 2011

Zuid-Oost Azië!

04 Mei 2010 - 11 Juni 2010

Ethiopia 2010!

Landen bezocht: