Onwijs verschillend! - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Pascual Westerholt - WaarBenJij.nu Onwijs verschillend! - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Pascual Westerholt - WaarBenJij.nu

Onwijs verschillend!

Door: Pascual

Blijf op de hoogte en volg Pascual

10 April 2011 | Cambodja, Khett Batdambang

Halloaaaaa!

Het is alweer een eeuwigheid geleden dat ik jullie wat heb laten horen, dus hier snel maar weer een update! We zijn ondertussen alweer 8 dagen in Cambodja en verlaten dit land morgen alweer. Onze laatste 2 weekjes zullen we doorbrengen in het oude vertrouwde Thailand! Nog even strandhangen en andere dingetjes die we nog graag willen zien en doen staan op de planning voor de aankomende 2 weken! ;)

Met het plaatsen van me vorige blog waren we net in Hue aangekomen! In Hue hebben we onder andere de oude stad, met daarin de verboden stad bezocht! Leuk om te zien dat als je door een poort loopt, alles ineens heel anders kan zijn dan voor de poort! Eerst is alles modern en druk, vervolgens alles oud en heel anders. We hebben in Hue ook weer onze vrienden Yingting en Johanna ontmoet! :)

Na Hue zijn we met de bus naar Hoi An gereisd! Wat een super plekkie!! :D Het heeft wat weg van de gezellige straatjes van Italië! Niet dat één van ons daar ooit is geweest, maar toch lijkt het er op!.... :P De leuke kleurtjes, lampjes, het water, bruggetjes, de vele en smalle straatjes en de talloze winkeltjes en restaurantjes maken het erg gezellig! Ook zie je overal kledingwinkels waar je kleding op maat kan laten maken. Als je in de 'Wehkamp' boeken kijkt, kan je kijken wat je graag wilt hebben, in welke kleur, welke maat etc. een dagje wachten, en het is klaar. Wel gekeken, niets gekocht! :P We wilden hier graag naar het strand gaan, maar door het slechte weer moesten we, halverwege de weg daar naartoe, weer terug gaan naar het hotel! Op de weg naar het strand hebben we nog wel tussen de rijstenvelden gelopen en koeien geknuffeld die daar liepen! :) Verder hebben we in dit plekkie met lieve kindjes bij het water gehangen en veel foto's gemaakt, vieze tofu gegeten wat speciaal voor ons gebakken was, heerlijke chocolademousse gebakjes gegeten en rond geslenterd door de leuke straatjes!

Na het Aziatische Italië zijn we met de bus verder gereisd naar onze volgende bestemming, Nha Trang! Hier hebben we flink uitgewaaid op het strand met haar hoge golven en de trouwerij van Vinh en Jessica bijgewoond. We wisten helemaal niet wie het waren, maar het was wel even grappig! ;) :p We zijn hier ook naar een waterpark op het Vinpearl eiland geweest. Met behulp van een kabelbaan hebben we een kwartier boven de Zuid Chinese Zee gehangen om vervolgens uit te stappen op het eiland, waar we flink genoten hebben van de glijbanen en het water! :D Verder hebben we nog een tempel met een mega grote boeddhabeeld bezocht & hebben we een dienst bijgewoond in de kerk. Helaas was dit laatste een beetje saai, aangezien we er niets van konden verstaan! Ook hebben we Yingting en Johanna hier weer ontmoet en zijn we lekker wezen eten bij de Indiër! Mmmm, wat hebben die lekker voedsel zeg!!! Alleen een beetje jammer van de rat die er liep.... :p

In Mui ne, het volgende plekje wat we bezocht hebben, konden we eindelijk een beetje gebruik maken van de zee! Wilde golven, veel wind, maar het kon net! ;) Hier zijn we ook even naar Egypte geweest; met de zandduinen die dit plaatsje rijk is, doet het er namelijk niet ten onder. Met de scooter henen we de witte, gele en rode zandduinen bezocht en hebben we ook nog een bezoekje gebracht aan het vissersdorpje die dit plekje bezit.

Na het rustige en relaxte Mui Ne hebben we het laatste plekje in Vietnam bezocht, de drukste stad van het land; Ho Chi Minh City/Saigon. We zijn hier naar de dierentuin geweest en hebben een kerkje bezocht. Ook hebben we weer een bezoek gebracht aan een waterpark, waar we voor de honderden kinderen een grotere (?) attractie waren dan de glijbanen die het park bezit.
Hier in de drukste stad van het land hebben we op de laatste avond nog een heus "openlucht theater" bezocht. Een groep mensen waren met zaklampen in een boom aan het schijnen. Nieuwsgierig dat we waren, namen we even een kijkje en vroegen we wat er aan het handje was? Wat bleek........ ze waren 'mussen' met een blaaspijp en steentjes uit de boom aan het schieten! :o Vervolgens werden de half bewusteloze vogeltjes in een kooitje gestopt om later onthoofd te worden en het bloed van op te drinken. Goed voor je lijf, en we mochten nog mee doen met dit drankfeestje ook! De uitnodiging toch maar afgeslagen......

Vietnam was een leuk en erg afwisselend land! Drukte, rust, koud, heet, veel regen, strand, een heeeeeleboel scooters, Egypte, Italië, niet heel lekker eten, loempia's... het hoort allemaal bij Vietnam! En natuurlijk niet te vergeten; onze ontmoeting met Yingting en Johanna! ;)

Tot zover Vietnam!

(.....)

Gebeurtenissen in Cambodja zijn te lezen in het volgende blogje! ;)
Bedankt voor het lezen! :D

Pas! :)

• 09 April 2011 - 17:45

Robin Voorsluijs:

Leuk verhaal...geen idee water staat met die letters en achtergrond! :-p

• 09 April 2011 - 17:48

Elroy:

weer genoeg mee gemaakt dus. nou geniet er nog maar even van.

• 09 April 2011 - 17:49

Elroy:

nou je hebt weer van alles mee gemaakt.

geniet er nog maar van de laatste weekjes

gr elroy

• 09 April 2011 - 18:19

Hilde :

Hoi hoi aapie!!

Mooi verhaal weer, lkkr veel afwisseling zeg maar;)! Leukleukleuk, ik spreek je eigenlijk nog best regelmatig, maar toch lees ik weer nieuwe dingen :)!

Nog 2 weekjes maar, zooooo snellos :O:O!! Dat betekend ook dat ik nog maar 1,5 maand hoef te wachten voordat ik ga... :P:P!

Geniet nog met volle teugen he deze 2 weekjes:)!

Hele dikke kussssssssss, uit het al wat warmere Nederland ;)!

• 09 April 2011 - 19:14

Lindaa:

Eej liefurd!

Alweer veel meegemaakt en gedaan.. beetje achter met de verhalen aangezien je al bijna in Thailand arriveert maar nu pas verhaaltje van Vietnam plaatst!:P hahah

Veel plzier nog in thailand de laatste 2 weekjes.. en zie je op 24 april...
    Ik verklap je al 1 ding!:) --> midden mei is er housewarming!:D ma wel door de weeks op een donderdag wss!:P

dikke kusz(K)

• 10 April 2011 - 18:53

Anouk:

Heey Passie!!

Super om je verhalen allemaal te lezen, het klinkt allemaal zo vet:D

Geniet nog ff van je laatste 2 weken daar en dan tot snel weer!!

Kuss Anouk :D

• 10 April 2011 - 20:38

Mams:

Weer een spannend verhaal, met veel belevenissen.
    Ook vreemd zeg, die vogeltjes dood schieten met blaaspijpjes.
    En daarna het bloed op te drinken, bah. Moet er niet aan denken. Werd je er niet misselijk van toen je dat zag.
    Vreemd geloof hoor, lijkt me sterk dat dat goed voor je is, bah. Veel plezier met jullie laatste trip. KUZZIES

• 11 April 2011 - 06:47

Karin Van Klink:

Hoi vakantieganger!

Wat maken jullie veel mee zeg. Je hebt vast weken nodig om bij te komen van alle indrukken als je terug bent:)

Hier gaat alles zijn gangetje. Op de kb zijn veel jonge dieren geboren en het is telkens super druk met bezoekers. Dat komt door het mooie weer. Wij hebben wel 18 graden gehad! Haha

Nog veel plezier en tot snel!

X Karin

• 15 April 2011 - 15:44

Angela:

Hoi Pas,

Klinkt allemaal heel spannend!
    Wat heb je al een hoop gezien zeg.
    Echt heel gaaf.
    Nou ben benieuwd wat je de volgende keer weer gaat schrijven.
    Nog veel plezier.
    Groetjes